"Η γενική στάση των ανθρώπων απέναντι στο αίμα είναι ένα μίγμα από δεισιδαιμονίες, από αρχαίες δοξασίες και σύγχρονες επιστημονικές διαπιστώσεις", λέει ο Dr. Earle Hackett στο βιβλίο τούτου, και μέσα από αυτό το πρίσμα αντιμετωπίζει το θέμα του. "Σήμερα, αν και πιστεύουμε ότι ζούμε σ' ένα φωτισμένον αίωνα, το συνολικό βάρος των γραφτών δεισιδαιμονιών ποτέ δεν ήταν μεγαλύτερο. Ακόμα και σοβαρές εφημερίδες φοτρωμένες με ψευδοψυχολογία, φαντασιοπληξίες, πρόσκληση στο γράμμα των Γραφών, απόκρυφη παράδοση και αστρολογία... τα λόγια πολλών γραϊδίων εξακολουθούν ακόμα να γίνονται μισοπιστευτά- και όλα αυτά επηρεάζουν τη ζωή μας και την κοινωνική συμπεριφορά μας."
«Η γενική υπάση τῶν ἀνθρώπων ἀπέναντι στὸ αἷμα εἶναι ἕνα μίγμα ἀπό δεισιδαιμονίες, ἀπό ἀρχαῖες δοξασίες καὶ σύγχρονες ἐπιστημονικές δια-πιστώσεις », λέει ὁ Dr. Earle Hackett στο βιβλίο τοῦτο, καί μέσα ἀπό αὐτὸ τὸ πρίσμα ἀντιμετωπίζει το θέμα του. «Σήμερα, ἂν καὶ πιστεύ ουμε ὅτι ζοῦμε σ' ἕνα φωτισμένον αἰώνα, το συνολικό βάρος τῶν γρα-φτῶν δεισιδαιμονιῶν ποτέ δεν ήταν μεγαλύτερο. Ακόμα και σοβαρές ἐφημερίδες εἶναι φορτωμένες με ψευδοψυχολογία, φαντασιοπληξίες, πρόσκληση στο γράμμα τῶν Γραφῶν, ἀπόκρυφη παράδοση καί ἀστρο λογία... τα λόγια πολλῶν γραϊδίων ἐξακολουθοῦν ἀκόμα να γίνονται μι-σοπιστευτά – καί ὅλα αὐτὰ ἐπηρεάζουν τή ζωή μας καὶ τὴν κοινωνική συμπεριφορά μας ». Ο Dr. Hackett ἐξετάζει ἐδῶ τὴν ἐξέλιξη τοῦ κυκλο-φορικού συστήματος, τη βιολογία, τη φυσιολογία καὶ τὴν παθολογία τοῦ αἵματος. ᾿Αλλά ἐκτός ἀπὸ τὴν ἐπιστημονική πλευρά, ἀσχολεῖται καί μὲ τὴν ἱστορία καί τή μυθολογία τοῦ αἵματος. ατος.
Πῶς γίνεται ἡ μετάγγιση αίματος; Ὑπάρχουν βρικόλακες; Εἶναι τὸ αἴ-μα ζωντανό ; Τὸ αἷμα τῆς γυναίκας περνάει ἀπὸ τὸ ἔμβρυο καί ξαναγυρί-᾿ αὐτή; Ὑπάρχει ζει σ' αὐτή; Ὑπάρχει καμιά διαφορά ἀνάμεσα στὸ αἷμα τῶν νέγρων καί στὸ αἷμα τῶν λευκῶν ; Πῶς ἐξηγεῖται τὸ θαῦμα τῆς ὑγροποίησης κάθε χρόνο τοῦ διατηρούμενου αἵματος τοῦ ῾Αγίου Ἰανουαρίου στη Νεάπολη; Ποιές δοκιμές αἵματος γίνονται ὅταν ἀμφισβητεῖται ἡ πατρότητα ἑνός παιδιοῦ; Τί εἶναι τέλος πάντων ἡ αἰμοφιλία; καὶ ἡ λευχαιμία; καὶ ἡ ὑπέρταση; καί ἡ φλεβίτιδα; καί ἡ κακοήθης ἀναιμία ; ἀναιμία; Καθώς ὅμως ὁ Dr. Hackett περιπλανιέται ἀνάμεσα στην ἐπιστήμη, στο θρύλο και στη φιλολογία, μᾶς ψυχαγωγεῖ καί με πολλές γοητευτικές καί σχεδόν ἄγνω-στες δοξασίες: ἔχει ἡ ἐμμηνορροούσα γυναίκα τή δύναμη να σταματάει και να προκαλεῖ χιονοθύελλες καί τρικυμίες, ὅπως ὑποστήριζε ὁ Πλίνιος ὁ Πρεσβύτερος; Συνεχίζοντας, ὁ Dr. Hackett περιγράφει τις παθήσεις τοῦ αἵματος καί τή θεραπεία τους, καί, γενικά, μᾶς πληροφορεί για τα ἐπιτεύγματα τῆς ἐπιστήμης ὡς σήμερα καί γιά τις δυνατότητές της στο μέλλον, ἄν βέβαια συνειδητοποιηθεῖ αὐτή ἡ ἀνάγκη καὶ διατεθοῦν τά ἀπαραίτητα μέσα.
Πρόκειται γιὰ ἕνα ἐπιστημονικό σύγγραμμα καί συγχρόνως γιὰ ἕνα ψυχα-γωγικό ἀνάγνωσμα, ἐξαιρετικά χρήσιμο ὄχι μόνο γιὰ τοὺς φοιτητές τῆς ἰατρικῆς καὶ τῆς βιολογίας, ἀλλά καί γιά τούς αἱμοδότες, τοὺς δημοσιο-γράφους, τους ντετέκτιβ, τους δικηγόρους, τους φοιτητές τῶν φυσικῶν ἐπιστημῶν, καθώς καί γιά ὅποιον ἔχει τὴν περιέργεια να μάθει πῶς δου-λεύει ὁ ὀργανισμός του. ᾿Από τις ἀναλύσεις καί τίς διαπιστώσεις τοῦ Dr. Hackett ἕνα συμπέρασμα βγαίνει: ἂν τὸ ἕνα δέκατο ἀπό ὅσα ξο-δεύονται σε ὅλο τὸν κόσμο σὲ ἕνα χρόνο για ἐξοπλισμούς, για την ἐξόντωση τοῦ ἀνθρώπινου γένους, μποροῦσαν γένους, μποροῦσαν νὰ διατεθοῦν γιὰ τὴν ἔρευνα στο στον τομέα τῆς ἰατρικῆς καὶ τῆς βιολογίας, γιὰ τὴν ἀνιδιο-τελῆ ἀνάπτυξη τῶν ὑποανάπτυκτων καὶ ὑποσιτιζόμενων χωρῶν, ἀπό καιρό θὰ εἶχε βρεθεῖ ἡ θεραπεία καί τῆς λευχαιμίας, καὶ τῶν διαφό-ρων καρκίνων, καὶ τῶν ἄλλων «ἀνίατων» ἀ εἶχε ἐξαφανιστεῖ ἀπό τὸν κόσμο – ὁ ἄνθρ πράγματι εἶναι ῎Ανθρωπος,