Το αλφαβητάρι της Ελευθεριακής Εκπαίδευσης

Περιεχόμενα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Προλογικό Σημείωμα

Εισαγωγή

1. Η Ριζοσπαστική Κριτική της Σχολικής Εκπαίδευσης.

2. Το Αυτεξούσιο.

3. Η Ανάπτυξη της Συνείδησης: Από τον Μαρξ στον Φρέιρε

4. Η Σεξουαλική Απελευθέρωση και το Σάμμερχιλ: Ράιχ και Νηλ

5. Απελευθερώνοντας το Παιδί από την Παιδική Ηλικία

6. Σημερινή Πραγματικότητα και Μελλοντικές Προοπτικές.

Σημειώσεις

 

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ
ΚΩΔΙΚΟΣ
SPR01001
ΣΕΛΙΔΕΣ
152
Γενικά

Οι ελευθεριακές θεωρίες για την εκπαίδευση πηγάζουν από την πεποίθηση πως κάθε πετυχημένη ριζοσπαστική αλλαγή στην κοινωνία εξαρτάται ως ένα βαθμό από τις αλλαγές στη χαρακτηροδομή και τη συμπεριφορά των ανθρώπων: δεν μπορεί να γεννηθεί μια νέα κοινωνία αν δεν γεννηθεί ένας νέος άνθρωπος, που να μπορεί να λειτουργήσει μέσα σ’ αυτήν. Η ριζοσπαστική παιδαγωγική ασχολείται με νέες μορφές κοινωνικοποίησης, που ενθαρρύνουν την ανάπτυξη μη εξουσιαστικών και επαναστατικών χαρακτηροδομών. Έτσι, η ριζοσπαστική παιδαγωγική περιλαμβάνει όχι μόνο τους παραδοσιακούς τρόπους μάθησης μέσα στο σχολείο, αλλά επίσης μεθόδους ανατροφής των παιδιών και την οργάνωση της οικογένειας. (. . .) "

Γλώσσα
Ελληνικά
Αριθμός αντιτύπων
1
Ψηφιακό αρχείο
Off
Μεταφραστής
Εικονογράφος/φωτογράφος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΟΥΣΤΑΚΗΣ
Αριθμός έκδοσης
2
Οπισθόφυλλο

ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Το βιβλίο του Σπρίνγκ είναι μοναδικό. Βρίσκεται ασφαλώς έξω από τον κυκεώνα της φιλολογίας που γέννησε το σύγχρονο κύμα κριτικής της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Ανάμεσα σε ένα χαρτομάνι από «υπέρ» και «κατά», ο Σπρίνγκ εντάσσει την ριζοσπαστική αμφισβήτηση στην δική της ελευθεριακή, αναρχική παράδοση, σε συσχέτιση με τον νόμο και την ελευθερία. Αυτό είναι το μόνο αξιοδιάβαστο βιβλίο που γνωρίζω, που ο συγγραφέας του πετυχαίνει το στόχο αυτό με τόσο απλή γλώσσα και με την οξυδέρκεια ενός ικανού ιστορικού. Δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο από τους σπουδαστές της σύγχρονης εκπαίδευσης.

Ιβάν Ίλιτς