ΠΡΟΛΟΓΟΣ 9
ΕΙΣΑΓΩΓΗ 11
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
1. 1. Αντικείμενα Γενικής Διδακτικής 13
1. 2. Πώς Ορίζεται η Διδακτική 13
1. 3. Σχέση Γενικής Διδακτικής και άλλων Επιστημών 16
1. 4. Ιστορία της Διδακτικής 17
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΠΕΡΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
2. 1. Γενικά 20
2. 2. Κατάσταση Διδασκαλίας 23
2. 3. Σκοποί Διδασκαλίας 26
2. 4. Μορφωτικά Αγαθά 27
2. 5. Μέθοδοι Διδασκαλίας 29
2. 6. Μέσα Διδασκαλίας 30
2. 7. Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής στο Σχολείο 37
2. 8. Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής σαν Εποπτικό Εργαλείο 40
2. 8. 1. Οργάνωση του πειράματος 45
2. 8. 2. Σκοπός του πειράματος 47
2. 8. 3. Μέθοδος εφαρμογής πειράματος 48
2. 8. 4. Προ-πείραμα 49
2. 9. Πείραμα: Διδασκαλία με Υπολογιστή 63
2. 9. 1. Μεθοδολογία πειράματος 75
2. 9. 2. Υποθέσεις 76
2. 9. 3. Περιγραφή του διαγράμματος 2. 2 80
2. 9. 4. Δομή του προγράμματος (logiciel) από παιδαγωγικής πλευράς 85
2. 10. Ανάλυση Αποτελεσμάτων Διδασκαλίας με Logiciel του
Αλγόριθμου της Ανθυφαίρεσης 89
2. 10. 1. Η συνεισφορά του προγράμματος (logiciel)
στην αντίληψη των αλγορίθμων που διδάσκει 96
2. 10. 2. Η συνεισφορά του logiciel στην αντίληψη της
έννοιας της ανθυφαίρεσης 100
2. 11. Παραπέρα Προβληματισμός 105
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
3. 1. Γενικά 107
3. 2. Περί Λάθους 109
3. 3. Αξιολόγηση Επιδόσεων με Εργασίες που Έχουν
τη Μορφή των Tests 113
3. 4. Μορφές Tests 114
3. 5. Πειραματική Έρευνα της Διδακτικής 115
3. 6. Παραγοντική Ανάλυση Πολλαπλών Αντιστοιχιών (Α. Π. Α. ) 131
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 139
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
4. 1. Εισαγωγή 141
4. 2. Μερικές Βασικές Έννοιες από τη Διδακτική της Πληροφορικής 144
4. 2. 1. Η ανάγκη για ένα θεωρητικό πλαίσιο 144
4. 2. 2. Οι αντιλήψεις των σπουδαστών 146
4. 2. 3. Απλοϊκές αντιλήψεις:
το παράδειγμα του ανθρωπομορφισμού 147
4. 2. 4. Αντιλήψεις σχετιζόμενες με τη χρήση επαναληπτικών διαδικασιών 149
4. 2. 5. Η αναδρομή 150
4. 2. 6. Οι επαγγελματίες προγραμματιστές 152
4. 2. 7. Η διδασκόμενη γνώση κι ο μετασχηματισμός της 159
4. 2. 8. Το διδακτικό συμβόλαιο 161
4. 2. 9. Η βασική υπόθεση της Διδακτικής 163
4. 2. 10. Η Διδακτική ως πειραματική επιστήμη 165
4. 2. 11. Συμπέρασμα 167
4. 2. 12. Οι σπουδαστές 169
4. 2. 13. Μερικές πρόσθετες παρατηρήσεις 169
4. 3. Βιβλιογραφική Επισκόπηση Παρόμοιων Εργασιών 172
4. 3. 1. Οι παλιότερες εργασίες 173
4. 3. 2. Οι νεότερες εργασίες 175
4. 4. Γενικές Θεωρήσεις για τον Προγραμματισμό 177
4. 4. 1. Σχέση μαθηματικών και προγραμματισμού 177
4. 4. 2. Ιδιαιτερότητες της διδασκαλίας του προγραμματισμού 179
4. 4. 3. Αντιλήψεις των αρχάριων προγραμματιστών 181
4. 4. 4. Η συμβολή της ψυχολογίας 185
4. 4. 5. Η μεταβλητή 189
4. 4. 6. Εισαγωγή δεδομένων 192
4. 4. 7. Οι επαναληπτικές δομές 195
4. 4. 8. Δομές επιλογών 201
4. 4. 9. Η διαχείριση των συμβολοσειρών (strings) 203
4. 4. 10. Η διδασκαλία της πληροφορικής:
Τεχνολογία και διδακτικές καταστάσεις 206
4. 4. 11. Διδακτικές καταστάσεις 214
4. 4. 12. Συμπεράσματα 220
4. 5. Μοντέλα Διδασκαλίας για μια Εισαγωγή στον Προγραμματισμό 221
4. 5. 1. Ο χάρτινος υπολογιστής 222
4. 5. 1. 1. Γενική περιγραφή 222
4. 5. 1. 2. Η λειτουργία του χάρτινου υπολογιστή 228
4. 5. 1. 3. Προβλήματα για μια εισαγωγή στον προγραμματισμό 233
4. 5. 2. Η μηχανή του Post: Ένας διδακτικός μικρόκοσμος
για την εισαγωγή στον τυπικό προγραμματισμό 242
4. 5. 2. 1. Εισαγωγή 242
4. 5. 2. 2. Η μηχανή του Post 245
4. 5. 2. 3. Το λογισμικό 257
4. 5. 2. 4. Η διδακτική χρήση της μηχανής του Post 258
4. 5. 2. 5. Επίλογος και περαιτέρω ανάπτυξη 260
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 262
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ
ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
5. 1. Εισαγωγή - Τα Επίπεδα Σημειωτικής Αναπαράστασης 267
5. 2. Η Διαφοροποίηση Ανάμεσα στο Αντικείμενο και σε μία
Αναπαράσταση του 270
5. 3. Αλλαγή Επιπέδου Αναπαράστασης - Πέρασμα από τη μία
Αναπαράσταση στην άλλη 275
5. 4. Αποτέλεσμα μιας Έρευνας - Οι Δυσκολίες της
Αλλαγής Επιπέδου Σημειωτικής Αναπαράστασης 279
5. 5. Ένας Συντονισμός Ιδιαίτερα Σημαντικός:
Φυσική Γλώσσα και Συμβολική Γραφή 285
5. 6. Σύγκριση δύο Λεκτικών Λειτουργιών στη
"Φυσική" Γλώσσα και στην "Τυπική Γλώσσα" 286
5. 7. Ένα Βασικό Βήμα για την Επίλυση Προβλήματος:
Το Πέρασμα από τη «Φυσική» στην Τυπική Γλώσσα 289
5. 8. Διδασκαλία 293
5. 9. Αξιολόγηση - Συμπεράσματα από τη Διδασκαλία 299
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 305
Υπότιτλοι
Μεθόδοι και Εφαρμογές
Περιεχόμενα
Λέξη/κλειδί
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ
ΚΩΔΙΚΟΣ
SYL00208
ΣΕΛΙΔΕΣ
306
Γλώσσα
Ελληνικά
Αριθμός αντιτύπων
1
Ψηφιακό αρχείο
Off
Εισαγωγή/Πρόλογος
Βασίλειος Ε. Δαγδιλέλης
Καλλιόπη Π. Παυλοπούλου
Παναγιώτα Κ. Τρίγγα
Τόπος έκδοσης
Αθήνα
Αριθμός έκδοσης
1